Den här presentationen kommer ge dig tips på hur du skapar en webbkurs som fyller ett behov och hur du strukturerar den.

En webbkurs skiljer sig åt från en kurs där du träffar kursdeltagarna och kan ta tillvara på deras återkoppling och kroppsspråk. Här behöver du skapa en närhet och engagemang utan att vara fysiskt närvarande.

Du kommer få tips på vad du bör tänka på så att:

  1. Din kursidé håller hela vägen.
  2. Hur du kan intervjua din målgrupp och ta tillvara på deras behov.
  3. Själva strukturen på kursupplägget.
  4. Vad du kan tänka på innan du spelar in din kurs.

Du får även ett planeringshäfte att ladda ned som du använder när du skapar din onlinekurs eller föreläsning.

Jag är tacksam om du kan fylla i hur du hittade oss. Den informationen hjälper så jag kan marknadsföra mina kunders kurser på ett effektivt sätt.

Vill andra lära sig?


Vilka vill lära sig?


Hur gör du?


Den här bjuder vi på!

Gratis

Bättre än så blir det inte.

Cathy Lewis


Min affärsidé började ta form i samband med att jag letade efter kurser och inte fann dem.

Började sedan att undersöka vad det kostar att använda sig av webbaserade utbildningsplattformar och förstod då varför de kurser jag letade efter inte fanns. Det var helt enkelt för dyrt för mindre aktörer att skapa sina kurser. Jag vill ge små företagare som mig själv en möjlighet att sälja sin kunskap utan att ta en ekonomisk risk. Kanske låter lite naivt, för hur ska jag då tjäna pengar. Svaret är enkelt, jag vill ha volym, alltså att många som säljer sina kurser inom alla möjliga områden.

Kursplan